به روز شده در سه شنبه 9 آبان 1402 16:19
شنبه 6 مرداد 1403 , Saturday, July 27, 2024
پربیننده ترین ها

تکلیف کسانی که سهام عدالت ندارند، چیست؟!

ظرفیت‌های منطقه آزاد برای بیماران کرونایی مسکوت مانده است

لزوم تمکین مراکز توانبخشی از شیوه‌نامه ستاد کرونا

مشارکت ۴۰ درصدی شهروندان آبادانی در انتخابات

آیا آمار مرگ و میر کرونایی «دو رقمی» خواهد شد؟/سرعت کاهش آهنگ ابتلا به کرونا کند شده است

در صورت اثبات تخلفات؛ پیگیر ابطال انتخابات شورای شهر آبادان هستم

هرگونه فهرست در فضای مجازی غیرمعتبر است/ استاندار در راه آبادان!

شناسایی ۷۲ مورد جدید مثبت ابتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان | ثبت ۴ مورد فوتی

نتایج انتخابات شورای شهر آبادان از نگاه شرجی‌پرس

۹ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان جان باختند

دلایل تاخیر در روند اعلام نتایج انتخابات شورای شهر آبادان

ادامه روند افزایش ابتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان

دوگانگی در رفتار و تردید در گفتار

بیش از 93 هزار آبادانی در انتخابات شرکت کردند

کرونا ۱۹۰ نفر دیگر را در جنوب غرب خوزستان بیمار کرد | ثبت ۹ فوتی

واردات خودرو آزاد می شود

وضعیت مرگبار کرونا در جنوب غرب خوزستان

کوتاهی مسئولان یا عادی انگاری مردم؛ مسئول اوج‌گیری اخیر کرونا در خوزستان کیست؟

امنیت کاذب پس از دریافت واکسن کرونا، ممنوع!

کد خبر : 4399 تاریخ انتشار: سه شنبه 18 خرداد 1400 11:52
خبر اختصاصی اجتماعی
در گفت‌وگوی اختصاصی با شرجی پرس مطرح شد :

مشکل فاضلاب آبادان مرکزی برای همیشه رفع می‌شود | بحران آب در شهرستان جدی است | جیره‌بندی آب داریم، اما قطعی نخواهیم داشت

رئیس اداره آبفای شهرستان آبادان در گفت‌وگو با شرجی پرس، ضمن دعوت از مردم به صرفه جویی در مصرف آب، از حل مشکل همیشگی فاضلاب آبادان مرکزی ظرف دو ماه آینده خبر داد.

شرجی پرس | مصطفی مهران‌فر، رئیس اداره آبفای شهرستان آبادان امروز پاسخگوی سوالات شرجی پرس بود تا به واسطه آن، به برخی دغدغه‌های مردم که طی روزهای گذشته به این رسانه اطلاع داده شده بود، پاسخ دهد.

وی در ابتدا، ضمن  دعوت از آحاد مردم به حضور پرشور در انتخابات پیش روی و خلق یک ماسه ماندگار ملی، در خصوص معضل گرفتگی فاضلاب در نقاط مختلف شهرستان، گفت: پرسنل شبکه‌های منطقه یک، دو و سه در حال لایروبی پس زدگی‌‎‌های فاضلاب هستند و نقاط بحرانی همچون کفیشه ۳، ذوالفقاری از ایستگاه ۱ تا ایستگاه ۵ برخی دیگر از مناطق بالادست متأسفانه فاقد شبکه است و نیاز به احداث دارد که طبق ماده ۵۶ اعتبار مورد نیاز تأمین شده و عملیات فاضلاب در نقاطی همچون ذوالفقاری، شهرک دریا، سلیچ و کوی ملت آغاز خواهد شد.

وی با اعلام در پیش بودن دیگر پروژه‌هایی که به زودی منجر به کاهش مشکلات فاضلاب در شهرستان خواهد شد، گفت: عملیات اجرایی ایستگاه‌ پمپاژ شطیط که بزرگترین ایستگاه شهرستان آبادان به شمار می‌رود و بالغ بر ۶۰ درصد فاضلاب آبادان را دفع خواهد کرد، همچنین ایستگاه پمپاژ خیابان هفتم احمدآباد، میدان طیب نیز آغاز و به طور کامل بازسازی و توسعه خواهند یافت.

رئیس اداره آبفای شهرستان آبادان، با بیان اینکه پس از اجرای این پروژه‌ها مشکلات فاضلاب به حداقل خواهد رسید، تصریح کرد: در بخش آبادان مرکزی نیز پروژه شبکه خیابان دبستان آغاز شده که ظرف دو ماه آینده به پایان خواهد رسید، بر اساس این طرح، بخش بزرگی از مشکلات فاضلاب در قسمت شمالی آبادان مرکزی شامل خیابان‌های امام (ره) گمرک، سعدی و نادری برای همیشه رفع خواهد شد.

مهران‌فر در ادامه به معضل شوری آب در سطح آبادان اشاره کرد و گفت: در خصوص آب شرب شهرستان، باید اذعان کرد که کل کشور در حال حاضر دچار بحران کم آبی است و این در حالیست که زمانی که کل کشور شرایط عادی داشت، شهرستان آبادان دچار بحران شوری و کم آبی بود، حال که تمام کشور درگیر این مشکل است، این معضل در منطقه آبادان حادتر جلوه خواهد کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر EC آب بهمنشیر به بالای ۷۵۰۰ میکروموس رسیده، که این موضوع باعث شده است تا از شرایط میکس آب غدیر را در EC ۲۰۰۰ الی ۳۲۰۰ در شبکه توزیع کنیم.

این مسئول در شهرستان آبادان افزود: از مردم تقاضا داریم که واقعا و با جدیت در مصرف آب صرفه‌جویی کنند چرا که منابع آبی به شدت کاهش یافته و محدود شده است، طبق گزارشاتی که دریافت کرده‌ایم سدها بیش از ۶۰ درصد از حجم خود را از دست داده‌اند و شرایط آب اگر به همین روال مصرف پیش برود، قطعاً در آینده نزدیک دچار خاموشی خواهیم شد و مجبور می‌شویم که با جیره‌بندی، آب را مدیریت کنیم.

رئیس آبفای شهرستان آبادان اظهار کرد: با رویه فعلی، شوری آب قطعاً از رقم ۷۵۰۰ MM فراتر خواهد رفت و افزایش EC شرایط توزیع نیز دشوارتر و تجهیزات ما نیز دچار خسارت خواهد شد، به همین خاطر نیاز است تا مردم در مصرف آب صرفه جویی کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که مردم باید منتظر قطعی‌های مکرر آب در شهرستان باشند، بیان کرد: مشکلات ما در حوزه آب و در بخش شهر کم است، اما در بخش روستایی، به توجه به فرسودگی شبکه، طرح آبرسانی روستایی با ۵۰ درصد ظرفیت در حال انجام است، این مسئله در روستاها نمود بیشتری خواهد داشت و باعث می‌شود که کشاورزان و دامداران از شبکه مصرف خانگی استفاده کنند که این امر، باعث افت فشار و کمبود آب در مناطق خواهد شد.

مهران‌فر یادآور شد: مشکلات موجود به آبفای کشور گزارش شده است و نیاز ما برای روزهای بحرانی، دست کم ۲۰ دستگاه تانکر سیار است تا در شرایطی که آب از طریق شبکه قابل انتقال نبود، به صورت سیار، نیاز روستاییان برطرف شود. در بخش شهری نیز، شاید قطعی و جیره بندی ایجاد شود، اما بی آبی وجود نخواهد داشت، مردم می‌توانند با استفاده از مخازن ذخیره و مدیریت آب مصرفی، به ما کمک کنند تا تنش آبی سال ۱۴۰۰ را پشت سر بگذاریم چرا که واقعا شرایط آب بحرانی است.

وی با اشاره به دغدغه مردم چوئبده در خصوص وجود آلودگی احتمالی در آب این شهر، خاطرنشان کرد: نهاد ناظر بر شرکت فاضلاب، مرکز بهداشت است که نمونه‌های اخذ شده از آب چوئبده کاملاً این موضوع را نفی کرده و تمامی نمونه‌های میکروبی، منفی بود. آب دارای کلر باقیمانده در شبکه است و با توجه به اینکه آبی که در حال برداشت بوده آب جاری است، هیچگونه مشکلی در آن مشاهده نشده است.

رئیس اداره آبفای شهرستان آبادان ادامه داد: در خصوص بیماری که احتمال وجود آن تخمین زده شده است، این بیماری در آب‌های خام وجود دارد و معمولاً شناگران و صیادان در برخورد با آن ممکن است با مشکلات پوستی مواجه شوند، آبی که در شهر چوئبده در حال توزیع است، کاملاً بهداشتی است و کلر باقیمانده نیز به صورت ساعتی پایش می‌شود و هیچگونه آلودگی میکروبی در آن مشاهده نشده است.

وی افزود: در چوئبده یک دستگاه فیلتر تحت فشار که تصفیه فیزیکی را انجام می‌دهد نصب شده که آب را کاملا از لحاظ فیزیکی تصفیه می‌کند و یک دستگاه کلریناتور مایع نصب شده که کلر باقیمانده در آب را ثابت نگه می‌دارد.

مهران‌فر در خصوص اعتراض برخی شهروندان به بهای آب صدور شده از سوی این اداره، تأکید کرد: آب‌بهایی که در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد، طبق نرخی است که وزارت نیرو مصوب کرده و آبفای شهرستان و حتی استان دخل و تصرفی در آن ندارد و بر اساس مترهای کشوری محاسبه خواهد شد، اما قطعاً وزارتخانه متبوع با توجه به مشکلات آبی خوزستان و کیفیت پایین آب به دلیل سطحی بودن آن، مردم این استان را از یک سری یارانه‌ها برخوردار ساخته است که بر اساس آن، مردم خوزستان کمترین هزینه ممکن را نسبت به سایر نقاط کشور پرداخت می‌کنند.

وی افزود: نرخی که برای مشترکان خوزستانی تعیین می‌‍شود، نسبت به مناطق و استان‌های که از آب‌های زیرزمینی استفاده می‌کنند، بسیار کمتر است. در هر صورت هر شهروندی که نسبت به آب‌بهای خود معترض است، می‌تواند با مراجعه به آبفای شهرستان، در خصوص قبض خود درخواست آنالیز کرده و نسبت به برطرف سازی شبهات خود اقدام کند.

رئیس اداره آبفای شهرستان در پایان این گفت‌وگو، انشعابات غیرمجاز را یکی از دلایلی اصلی اختلال در شبکه آبرسانی عنوان و خاطر نشان کرد: انشعابات غیرمجاز اختلال بسیاری را متوجه شبکه آبرسانی کرده و باعث افت فشار در شبکه شده‌اند، اگر کسی برای اخذ اشتراک به این اداره مراجعه کند، جرائم وی مورد بخشودگی قرار خواهد گرفت.

انتهای خبر/

 

خبرنگار ساجده ال منیع

بازدید : 14412
نظرات کاربران
درحال بارگذاری ...
نام
ایمیل یا شماره همراه (اختیاری)
نظر شما
ارسال نظر
{{model.doneMessage}}
{{model.name}}
{{model.date}}
{{model.time}}
پیام شما منتظر تایید می باشد
بارگذاری موارد بیشتر
تعداد نظرات : {{total}}
سایر اخبار
پر بحث ترین ها

نشست خبری دبیر شورایعالی مناطق آزاد با اصحاب رسانه منطقه آزاد اروند

رشد ۱۰۰ درصدی صادرات میله‌گرد از بندرخرمشهر

تختی آبادان به صنعت نفت-استقلال رسید

بیش از نیمی از مشاوران املاک خوزستان غیر مجاز هستند

پیش بینی برداشت پنج هزار تن خارک و رطب از نخلستان‌های خرمشهر

جزئیات حذف رمز کارت هوشمند سوخت در منطقه آبادان

سهام عدالت همچنان قربانی می گیرد

امیدیه و آبادان، گرمترین شهرهای جهان

ملی پوش عراقی به تیم صنعت‌نفت آبادان پیوست

پدیده جوان لیگ یک در جمع طلایی‌پوشان آبادانی

تعطیلی واحدهای تولیدی قابل پذیرش نیست

دستگیری عاملان تیراندازی در آبادان

مدیرکل اسناد خوزستان: انجام معاملات عادی و قولنامه‌ای ممنوع می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان منصوب شد

بازیکن مس شهر بابک به صنعت نفت آبادان پیوست

مدافع الزورا عراق در آبادان

تعطیلی دو روزه کشور شروع فصل جدید لیگ برتر را به تعویق انداخت

پایان مهلت استعفای داوطلبان مجلس شورای اسلامی

اعمال محدودیت ترافیکی در محورهای خوزستان

تازه های سایت

نشست خبری دبیر شورایعالی مناطق آزاد با اصحاب رسانه منطقه آزاد اروند

رشد ۱۰۰ درصدی صادرات میله‌گرد از بندرخرمشهر

تختی آبادان به صنعت نفت-استقلال رسید

بیش از نیمی از مشاوران املاک خوزستان غیر مجاز هستند

پیش بینی برداشت پنج هزار تن خارک و رطب از نخلستان‌های خرمشهر

جزئیات حذف رمز کارت هوشمند سوخت در منطقه آبادان

سهام عدالت همچنان قربانی می گیرد

امیدیه و آبادان، گرمترین شهرهای جهان

ملی پوش عراقی به تیم صنعت‌نفت آبادان پیوست

پدیده جوان لیگ یک در جمع طلایی‌پوشان آبادانی

تعطیلی واحدهای تولیدی قابل پذیرش نیست

دستگیری عاملان تیراندازی در آبادان

مدیرکل اسناد خوزستان: انجام معاملات عادی و قولنامه‌ای ممنوع می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان منصوب شد

بازیکن مس شهر بابک به صنعت نفت آبادان پیوست

مدافع الزورا عراق در آبادان

تعطیلی دو روزه کشور شروع فصل جدید لیگ برتر را به تعویق انداخت

پایان مهلت استعفای داوطلبان مجلس شورای اسلامی

اعمال محدودیت ترافیکی در محورهای خوزستان

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان و پیمانکار آبفا بازداشت شدند